Bretels Bondgenoten – 30 juni

Honderd jaar geleden zag het leven er heel anders uit dan nu. Er was geen WC, geen douche, geen elektriciteit en zelfs geen wifi! Maar hoe zag het leven er dan wel uit? Hoe zagen het weekend, vakanties en feestdagen er in die tijd uit ? Waar kregen de mensen vuile handen van? Waar speelden kinderen mee? Hoe zag de school eruit? Waar schreven kinderen mee? Wat voor kleding werd er gedragen? Dit gaan we ontdekken tijdens ons uitje naar het Zuiderzee museum!
Hoe gaan we dit doen? Door terug in de tijd te gaan! Kleding wassen, schrijven in een klas, kennis maken met Grietje, Oud-Hollandse spelletjes, een verkleedkist en nog veel meer! Ontdek je met ons mee? Het is een buitenmuseum dus geen “saaie” zalen maar heerlijk door de straten van vroeger dwalen.

Praktische details:

• Waar: Zuiderzee museum in Enkhuizen
  • Wie: alle bretels kinderen en jongeren
    LET OP: dit uitje is alleen voor de kinderen en jongeren en niet voor de ouders. We hebben een grote groep vrijwilligers die meegaat dus er is voor iedereen voldoende zorg en aandacht. We kunnen ons voorstellen dat dit misschien spannend is maar de ervaring van de afgelopen jaren leert dat dat eigenlijk altijd heel goed gaat en een superleuke dag is!
  • Wanneer: zondag 30 juni 2019
  • Vertrek met de bus: 9.45 uur bij het kantoor van Bretels (A. Hofmanweg 1a, Haarlem)
  • De bus is rond 16.30 uur weer in Haarlem terug
  • Het is handig om soepele, makkelijke kleding aan te trekken
  • De kinderen mogen zelf geen snoep of geld meenemen. Wij zorgen overal voor en we willen het graag voor alle kinderen een gelijke ervaring laten zijn.
  • Wij zorgen ook voor krentenbollen, liga’s en wat lekkers. We vragen de kinderen zelf een broodje voor de lunch mee te nemen.
  • Neem geen waardevolle spullen mee!

Wil je erbij zijn of heb je vragen? Stuur ons dan even een mailtje naar info@stichtingbretels.nl

Zuiderzeemuseum1