Voor wie

Voor wie zijn we er?

De impact als een vader of moeder in een jong gezin komt te overlijden is enorm. Voor de partner én voor de kinderen die achterblijven. Soms is iemand heel lang ziek geweest, of komt het afscheid juist heel plotseling. Het leven van een gezin staat hoe dan ook op zijn kop. Wat een gezin dan nodig heeft, kan heel erg verschillen. Ouders of kinderen ontmoeten bijvoorbeeld die hetzelfde hebben meegemaakt om verhalen te delen en het gevoel te hebben niet alleen te zijn. Of juist één op één met iemand praten. Maar soms heeft een gezin juist hele praktische hulp nodig. Stichting Bretels staat klaar voor ouders én kinderen (tot 18 jaar). Geen vraag is ons te gek.

Ook als je te maken hebt met jonge gezinnen in je omgeving waar een ouder is overleden, of komt te overlijden kun je contact met ons opnemen om te bespreken wat iemand nodig heeft en hoe wij daarbij kunnen helpen. Dat geldt ook voor professionals  in de zorg (zoals huisartsen en verpleegkundigen) en in het onderwijs (zoals docenten of intern begeleiders).