Ontdek

Wat we doen

Wat doen we?

We zien dat ouders en kinderen het heel fijn vinden om mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt te ontmoeten. Dat geldt voor de ouders, maar ook voor de kinderen en jongeren. Weinig uit te hoeven leggen, troost vinden, verhalen delen, maar ook gewoon leuke dingen doen met elkaar en nieuwe herinneringen maken.

In 2021 organiseren we voor gezinnen:

bondgenoten speeltoestel
Bijeen

Bijeenkomsten voor ouders die hun partner verloren hebben, of nog gaan verliezen. Tijdens deze ontmoetingen stellen we soms een thema centraal waarvoor we een (ervarings)deskundige uitnodigen om hierover te vertellen. Denk daarbij aan rouwtherapeuten of schrijvers. Maar we organiseren ook workshops of maken samen een wandeling. Er is altijd genoeg tijd om met elkaar of onze vrijwilligers te praten.

Bondgenoten

Bijeenkomsten voor kinderen en jongeren (tot 18 jaar). De bijeenkomsten zijn vertrouwelijk, inhoudelijk én vooral ook leuk. Het is altijd een combinatie van samen iets doen (workshops) en met elkaar praten. We zorgen voor veel afwisseling. Denk aan een dagje uit (bijvoorbeeld Apenheul of het Zuiderzeemuseum), creativiteit (bijvoorbeeld verf gooien) en beweging (bijvoorbeeld de klimmuur). Onze vaste vrijwilligers begeleiden deze bijeenkomsten, zodat ouders zelf iets kunnen doen of met een van onze vrijwilligers meegaan.

Bretels Jongeren

Met de jongeren (vanaf ongeveer 14 jaar) eten we bijvoorbeeld een pizza of zoeken een plek om samen te chillen.

Buitendag & Besluit

Deze bijeenkomsten organiseren voor het hele gezin (ouders en kinderen tot 18 jaar). De actieve Buitendag staat in het teken van sport en spel, lekker eten en een gezamenlijke borrel op een leuke locatie. Bretels Besluit organiseren we in december. We koken met elkaar onder professionele begeleiding en eten samen aan lange tafels op een geschikte locatie.

Individuele onder­steuning

Ken je een gezin met een specifieke vraag of behoefte? Of behoor je tot een gezin dat afscheid gaat nemen of heeft genomen van een van de ouders: aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Dat kun je doen via het contactformulier of door een mail te sturen naar info@stichtingbretels.nl. Wij gaan dan samen kijken wat we in deze fase voor je kunnen betekenen.

Je kunt hier onze flyer bekijken en/of downloaden. Ook handig om op die manier door te sturen naar iemand in je omgeving.

Scholen en zorg

Krijg je vanuit je werk (bijvoorbeeld in het onderwijs en zorg) te maken met het overlijden van een ouder in een jong gezin dan kun je ook contact met ons opnemen om te sparren of mee te denken wat de Stichting Bretels kan bieden.